Megközelítési és kisorolási eljárások LHFH repülőtéren

Megközelítés és kisorolás

Három kötelező jelentőpont van:

„A” jelentőpont a Törökbálinti Auchan áruház
N 47°26’29,03”
E 18°53’16,21”

„B” jelentőpont a Biatorbágy Ny. M1 autópálya és a Pátyi út kereszteződése
N 47°29’32,03”
E 18°49’29,03”

„C” jelentőpont a Telki úton a Budakeszi Arborétum
N 47°31’30,75”
E 18°52’40,33”

Megközelítési és kisorolási eljárások

a) Délies irányból az „A” pont elérését jelenteni (1700’ AMSL magasságon) és vit.repüzem esetén a
repülési üzemvezető ad tájékoztatást a használatos pályairányról
-15-ös pályairány esetén besorolni a 15-ös jobb kör hosszúfalra,
-33-as pálya esetén besorolni a 33-as balkör 3. forduló utáni alapfalra

b) Nyugatias irányból (Sóskút – Páty) a „B” pont elérését jelenteni (1700’ AMSL magasságon) és
vit.repüzem esetén a repülési üzemvezető ad tájékoztatást a használatos pályairányról
-15-ös pályairány esetén a 15-ös jobbkör 3. forduló utáni alapfalra sorolni
-33-as pályairány esetén 33-as balkör 3. fordulóra ill. hosszúfalra sorolni

c) Északias irányból (Perbál – Pesthidegkút) a „C” pont elérését jelenteni (1700’ AMSL magasságon) és
vit.repüzem esetén a repülési üzemvezető ad tájékoztatást a használatos pályairányról
-15-ös pályairány esetén a 4. fordulóra besorolni (kivéve, ha a 3. fordulóban van a forgalmi körön gyakorló
gép, ebben az esetben csak utána lehet besorolni, szükség esetén bal 360° fordulóval várakozni a jelentő
pont felett)
-33-as pályairány esetén a 33-as balkör 2. fordulóra lehet besorolni

Megjegyzés

  1. Érkező gépek a repülőtér előtt kötelesek legalább 5 km-rel helyi frekvenciára kapcsolni a rádiójukat.
  2. Keleti irányból (Budaörs) érkező gépek közvetlenül a 33.pályairány 4. fordulójára nem sorolhatnak be.
  3. Ha vit.repüzem nem működik, a használatos pályairányról tájékozódhatnak a forgalmi körön esetleg
    repülő légijárművektől.
  4. Ha a forgalmi helyzet úgy kívánja, a besorolni kívánkozó légijármű a kijelölt jelentő pont fölött bal
    körökkel köteles várakozni.
  5. A forgalmi körről kisoroló gépek a jelentő pontok fölött tervezzék a kirepülést, min. 2000’AMSL
    magasságon
  6. Az úgynevezett „kis” forgalmi körről kisorolni ill. besorolni TILOS, ez a forgalmi kör csak a leszállások gyakorlására
    használható !!!